PRIMACONTO
Każdego dnia dbamy o biznesy naszych klientów
PROWADZENIE REJESTRU PRZYCHODÓW EWIDENCJONOWANYCH
- Sporządzanie dokumentu określającego wysokość podatku do zapłaty,
- Comiesięczna informacja o przychodzie zryczałtowanym,
- Sporządzanie rocznego zeznania podatkowego PIT-28.
DLA CZYNNYCH PODATNIKÓW VAT:
- Sporządzanie deklaracji VDEK,
- Prowadzenie rejestrów VAT zakupów i sprzedaży.
ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH
- Obsługa programu płatnik dla właściciela firmy,
- Comiesięczna informacja o wysokości składki ZUS do zapłaty,
- Wysyłka deklaracji DRA.
POZOSTAŁE USŁUGI :
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych,
- Reprezentowanie przed urzędem skarbowym,
- Weryfikacja dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym,
- Sporządzanie raportów z zakresu prowadzonej księgowości według indywidualnych potrzeb Klienta,
- Śledzenie zmian w przepisach – wyślemy Ci to w mailu!
PROWADZENIE PODATKOWEJ KSIĄŻKI PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW:
- Prowadzenie dodatkowych ewidencji przewidzianych w przepisach prawa np. prowadzenie ewidencji środków trwałych
- Weryfikacja dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym
- Weryfikacja kosztów i limitów oraz ograniczeń związanych z użytkowaniem różnego rodzaju pojazdów w działalności gospodarczej,
- Monitoring stałych kosztów prowadzenia działalności oraz kompletności dokumentów sprzedaży
- Weryfikacja oraz pomoc w wystawianiu dokumentów sprzedaży
- Comiesięczne informacje na temat sytuacji finansowej firmy,
- Sporządzanie deklaracji PIT-5 lub PIT-5L- ustalenie wysokości zobowiązania podatkowego ,
- Weryfikacja formy opodatkowania pod kątem podatku i składki zdrowotnej
- Sporządzanie rocznego zeznania podatkowego PIT-36/PIT-36L.
DLA CZYNNYCH PODATNIKÓW VAT:
- Prowadzenie rejestrów VAT zakupów i sprzedaży.
- Przygotowywanie oraz wysyłka plików JPK VAT
- Weryfikacja dokumentów zakupu pod kątem możliwości ich odliczenia oraz przepisów dotyczących: białej listy podatników VAT, split-paymentu, limitów obrotu gotówkowego,
- Prawidłowe oznaczenie GTU dokumentów sprzedaży
- Weryfikacja sposobu odliczenia VAT naliczonego związanego z użytkowaniem różnego rodzaju pojazdów w działalności gospodarczej,
- Weryfikacja obowiązujących limitów dla celów podatku VAT oraz kasy fiskalnej,
ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH:
- Comiesięczne ustalenie podstawy składki na ubezpieczenie zdrowotne
- Comiesięczna informacja o wysokości składki ZUS do zapłaty,
- Kompleksowa obsługa ZUS właściciela firmy (w tym obsługa platformy ZUS-PUE),
- Nowy obowiązek – Comiesięczny raport o dochodach firmy przesyłany do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- Nowy obowiązek – bieżące korekty raportu do ZUS związane ze zmianami ustalonego dochodu,
- Nowy obowiązek – roczne korekta raportu przesyłanego do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu rozliczenia zapłaconej składki zdrowotnej,
POZOSTAŁE USŁUGI :
- Reprezentacja w przypadku kontroli Urzędu Skarbowego lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- Ciągły kontakt z US oraz ZUS w bieżących sprawach,
- Sporządzanie raportów z zakresu prowadzonej księgowości według indywidualnych potrzeb Klienta,
- Informacje mailowe dotyczące zmian w przepisach, które mogą dotyczyć danej firmy
- Pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów i wątpliwości
KADRY:
- prowadzenie akt osobowych pracowników
- przygotowywanie umów o pracę, aneksów, pełnej dokumentacji kadrowej związanej z nawiązaniem i przebiegiem stosunku pracy,
- przygotowanie dokumentów związanych z rozwianiem stosunku pracy, w tym świadectw pracy
- zgłaszanie oraz aktualizacja danych do ZUS /ZUS,ZZA,ZIUA/
- bieżąca obsługa pracowników (wydawanie zaświadczeń o zarobkach, potwierdzanie istnienia zatrudnienia itp.),
- rozliczanie urlopów pracowniczych, wyliczanie ekwiwalentów za urlop,
- rozliczanie okresów pozostawania na zwolnieniach lekarskich, zasiłkach opiekuńczych oraz urlopach ojcowskich, macierzyńskich i wychowawczych jak również przygotowanie pełnej dokumentacji dotyczącej tych świadczeń
- prowadzenia kartotek szkoleń BHP,
- prowadzenia planu badań lekarskich,
- obsługa platformy elektronicznej ZUS w zakresie rejestracji zwolnień lekarskich
- przygotowywanie pism oraz monitoring zajęć komorniczych
PŁACE:
- przygotowanie comiesięcznej listy płac,
- przygotowanie dokumentów miesięcznych do ZUS (raport ZUS DRA + RCA)
- obliczenie zaliczki na podatek pracownika z uwzględnieniem:
kwoty wolnej od podatku /PIT-2/
ulgi dla klasy średniej
ulgi dla powracających z zagranicy
ulgi dla rodzin 4+
ulgi dla seniorów - przygotowanie wniosków i informacji dla skorzystania lub rezygnacji z powyższych preferencji
- przygotowanie miesięcznych dokumentów do ubezpieczenia społecznego (ZUS RMUA), – na życzenie klienta
- przygotowanie rocznych informacji dla pracowników (PIT-8AR, PIT-11,)
- przygotowanie rocznej informacji o wysokości odprowadzonych składek do ZUS
- przygotowanie rocznych zaświadczeń do ZUS dla emerytów i rencistów
- przygotowanie rocznych deklaracji dla płatnika ( PIT-4R) i wysłanie ich do US drogą elektroniczną
- przygotowanie i rozliczanie umów zlecenia pod kątem składkowo-podatkowym
- przygotowywanie i rozliczanie umów o dzieło pod kątem składkowo-podatkowym /ZUS RUD/
Jesteś zainteresowany współpracą z nami?
napisali o nas
Opinie klientów
“
Z PrimaConto jestem od początku. Zawsze mogę liczyć na pomoc i wsparcie w każdym aspekcie naszej współpracy. Sumienność i profesjonalizm wszystkich pracowników jest naprawdę na najwyższym poziomie. Szczególne słowa uznania należą się Pani Izie i oczywiście Pani Katarzynie, która jest prawdziwą skarbnicą wiedzy 😉
Kamil Ptak
“
Jestem zadowolona z Państwa usług nigdy się nie zawiodłam i zawsze mogłam liczyć na szybką i rzetelną pomoc...oprócz fachowej wiedzy macie jeszcze coś co jest bardzo ważne we współpracy z ludźmi a mianowicie uśmiech i mnóstwo pozytywnej energii co sprawia że bycie Waszym klientem jest przyjemnością.
Sylwia Świacka
“
Obawiałem się założenia własnej firmy ale przy współpracy z biurem Primaconto nie jest to takie trudne. Otrzymuję informację o terminach i zobowiązaniach na maila.
Ponadto doradztwo podatkowe oraz wszelkie związane z finansami na najwyższym poziomie. Indywidualne podejście do klienta, myślę że dla mnie to największy plus.
Bartosz Matłachowski
“
Rozpoczęcie współpracy z Biurem Rachunkowym PrimaConto uważam za jedną z najważniejszych i najlepszych decyzji biznesowych .Nasza dotychczasowa współpraca pozwoliła nam przekonać się o fachowej wiedzy , terminowości ,rzetelności oraz o indywidualnym podejściu do każdego klienta. Z przyjemnością mogę polecić.
Monika Kwiatek
“
Wspaniała profesjonalna obsługa klienta i duża wiedza całego wysoce pwykształconego zespołu pod kierownictwem Pani Kasi. Zawsze dobrze przygotowani (a raczej przygotowane) do rowikłania wszystkich problematycznych zagadnień. Pełny profesjonalizm w każdym calu. Współpraca to tylko sama przyjemność. Polecam!
Jacek Jędyk